maandag 21 december 2009

Songwriter

Kinderliedjes zijn leuk om te zingen met de kids tijdens de feestdagen. Alleen de liedjes die er nu zijn, zijn zo saai en ouderwets. Het is tijd voor iets nieuws. Iets wat de kinderen niet alleen vermaakt, neenee... ze moeten er ook wat van leren natuurlijk.

Hier zo'n oud liedje.. stom toch? Kinderen weten tegenwoordig echt niet meer wat een 'regenbad' is...

Herfst, herfst, wat heb je te koop?
duizend kilo blaad'ren op een hoop
zakken vol met wind
ja m'n kind
'k weet niet of jij dat wel aardig vind.

Herfst, herfst, wat heb je te koop?
honderd paddestoelen op een hoop

'k zet ze voor je neer
heus meneer
dat doe ik alle jaren weer.

Herfst, herfst wat heb je te koop?
dikke zwarte wolken op een hoop
alles in de stad
gooi ik nat
koop jij van mij zo'n regenbad?


Tijd voor vernieuwing.

Winter, winter, wat heb je te koop?
Honderduizend sneeuwvlokjes op een hoop.
glijden op de stoep
lekker door de poep
kom maar snel binnen voor erwtensoep

Winter, winter, wat heb je te koop?
Honderduizend kerstlampjes in de knoop
haal ze uit elkaar
geen gemaar
als je geƫlectrocuteerd bent, ben je klaar

Winter, winter, wat heb je te koop?
een hele grote aanbieding alcoholverkoop
een champagne hier
giet het in je kier
totdat je in coma raakt en zo dood bent als een pier

3 opmerkingen:

LA zei

haha, goed bezig es.

Tom zei

Haha. Ik denk dat Kinderen voor Kinderen je nummer wel wil gaan zingen.

Just me zei

Haha, lekker es! Ik kende dat liedje nog haha, van herfst!